Tokyo Ghoul Wiki
Advertisement
Tokyo Ghoul Wiki

Yusa Arima (有馬 夕作, Arima Yusa) jest byłym inspektorem i wychowankiem Rozżarzonego Ogrodu. Służył jako jeden z członków osobistej drużyny Kishou Arimy, do czasu jego pokonania w Cochlei. Dawniej wraz ze swoim składem działał jako personalny ochroniarz Kena Kanekiego. Obecnie jest rozjemcą pierwszej klasy w TSC.

Wygląd

Yusa jest młodym i szczupłym chłopakiem, posiadającym krótkie, czarne, falowane włosy. Zazwyczaj nosi długi, biały płaszcz, noszony przez członków jego drużyny.

Po Smoczej Wojnie, jego włosy stały się dłuższe oraz zmieniły swój kolor na biały. Zamiast białego płaszcza, nosi czarny strój do walki.

Osobowość

Yusa jest delikatnym i kulturalnym chłopcem, często zachowującym się jako głos rozsądku w swojej drużynie. Uwielbia marzyć i fantazjować, jednak ukrywa swoje zainteresowania związanie z zewnętrznym światem i rzeczami niezwiązanymi z walką przed innymi.

Relacje

Ken Kaneki 

Yusa i reszta jego składu respektują i podziwiają Kanekiego, uważając go za następce Arimy. Nazywają go po imieniu. Również sam Kaneki traktuje bardzo dobrotliwie i po ojcowsku Yusę i jego drużynę, gotując nawet dla nich posiłki, tak jak kiedyś robił to dla swoich dawnych "dzieci" z Drużyny Quinx.

Kishou Arima

Hirako wspomniał, że Arima był sam w sobie nadzieją dla dzieci z Ogrodu. Yusa posiadał ogromny respekt i uznanie dla Kishou, idola wszystkich młodych wychowanków Rozżarzonego Ogrodu.

Take Hirako 

Shio Ihei 

Rikai Souzu

Moce i umiejętności

Jako pół-człowiek, Yusa posiada wysokie umiejętności fizycznie, które pozwalają mu na bycie bardzo efektywnym wojownikiem.

  • Szermierka: Yusa jest doświadczonym użytkownikiem quinque i specjalistą w technikach wymagających długich ostrzy.

Ciekawostki

  • Należy do rodziny Arima, choć nie jest zbyt blisko spokrewniony z Kishou Arimą.