Tokyo Ghoul Wiki
Advertisement

Do momentu, aż zaczerpnę ostatni oddech na tej Ziemi, ja, lider Ostrzy będę walczyć z głową podniesioną wysoko.Miza Kusakari, Tokyo Ghoul:re Rozdział 93

Miza Kusakari (草刈 ミザ, Kusakari Miza) jest ghulem oraz byłą Egzekutorką w Drzewie Aogiri. Jest znana pod pseudonimem Trzy Ostrza (三枚刃, Sanmaiba) ze względu na kształt swojego kagune. Była liderką 18. dzielnicy, a obecnie dowodzi organizacją o nazwie Ostrza.

Wygląd

Miza jest dość niezwykle wyglądającą kobietą o niskim wzroście i charakterystycznej fryzurze, w kolorze łososiowym, które spina w kształt długiej kitki na czubku głowy. Nosi długi płaszcz, standardowy dla członków Aogiri.

Osobowość

Miza jest rozsądna i bardzo poważna, stara się załagodzić zachowanie bardziej nieokrzesanych członków organizacji, takich jak Naki.

Fabuła

Aukcja

Eto wspomniała o Mizie jako o jednej ze strażników Big Madam, mającej chronić ją podczas nadchodzącej Aukcji.

Miza po raz pierwszy pojawia się na dachu karcąc Nakiego, gdy był "emocjonalnie niestabilny". Kiedy Naki rusza lekkomyślnie do walki, nazywa go idiotą. Następnie prowadzi własną grupę do walki. Wkrótce po tym, jest poirytowana, że Naki krzyczy jej imię w ciągu bitwy.

Kiedy Naki jest poraniony za sprawą Akiry Mado, Miza odbywa z nią krótką rozmowę i stwierdza, że byłoby dla niej problemem, gdyby Naki zginął. Akira odpowiada, że zamierza zabić go teraz. Miza angażuje się w starcie z Akirą. Gdy ponosi rany, Hinami prosi ją o odwrót.

Podczas gdy Ayato poszedł pokonać członków CCG, aby pomóc Nakiemu, oznajmia, że to była jego decyzja, aby porzucić Big Madam i pomóc kolegom z drużyny. Gdy Hinami staje do walki z Takizawą, przejmuje niektóre obowiązki kierownicze.

Po Eksterminacji Rose

Operacja Osadzania Rushimy

Po Operacji Osadzania Rushimy

Oblężenie Clownów

Relacje

Naki

Jego zachowanie często irytuje Mizę co sprawia, że kobieta często go poprawia, gdy ten źle zrozumie niektóre słowa lub poucza, gdy zachowuje się nieodpowiednio. Jednakże, wydaje się żywić do niego uczucia, co sugeruje fakt, iż podarowała mu serce z zamrożonej krwi na Walentynki, a nawet napisania ich imiona pod parasolem.

Miza opłakiwała go, gdy Naki był ciężko ranny po tym jak ochronił ją od inspektorów, gdy kobieta była nieprzytomna.

Hinami Fueguchi

Miza wydaje się szanować Hinami, mówiąc do niej z uprzejmością i przepraszając za rzeczy wymykające się spod kontroli. Stara się też wspierać Ayato próbującego nakłonić Tatarę do odbicia Hinami z Cochlei.

Ayato Kirishima

Ich relacja nie wydaje się być zażyła, Miza traktuje Ayato jak kolegę, ale wykazuje aprobatę dla jego niektórych decyzji.

Ken Kaneki

Miza nie wydaje się być wrogo nastawiona względem Kanekiego, pomimo jego poprzedniej wrogości względem Drzewa Aogiri i jego kariery jako inspektora. Zgodziła się wysłuchać jego wyjaśnień, zanim podjęła własną decyzję odnośnie zostania jego podwładną.

Moce i umiejętności

Miza jest ghulem rangi S, posiadającym kagune bikaku. Zostało powiedziane, iż walczyła o terytorium z braćmi Bin, również ghulami rangi S. Dodatkowym potwierdzeniem jej umiejętności jest fakt, iż była liderem 18. dzielnicy.

  • Kagune bikaku: jej kagune przybiera formę trzech masywnych ostrzy, które są w stanie przeciąć skórę i kości zarówno człowieka, jak i ghula.

Ciekawostki

  • Według jej informacji, Miza lubi palić, pić krew i jest zainteresowana Nakim. Chce również desperacko mieć dzieci.
  • Miza pochodzi z klanu, który cierpi na niedobór wzrostu, co tłumaczy jej niski wzrost.
Advertisement