FANDOM

Koori Ui (宇井 郡, Ui Kōri) jest inspektorem Klasy Specjalnej, który był odpowiedzialny za 3. dzielnicę oraz Dowódcą Śledczym I Dywizji, pełniąc także rolę lidera Drużyny S1. Był protegowanym Kishou Arimy, a także partnerem Hairu Ihei do czasu jej śmierci.

Po Oblężeniu Clownów, został awansowany na doradcę dyrektora biura.

Wygląd Edytuj

Koori posiada błyszczące, ciemne włosy opadające aż do podbródka. Jego brwi są niewidoczne pod charakterystyczną grzywką. Ma ciemnobrązowe, prawie czarne oczy. Nie jest zbyt wysoki, a jego odcień skóry jest całkiem przeciętny. Jest chudy, ma silną, choć żylastą sylwetkę. Ze względu na swoją androgyniczną posturę, często zostaje omylnie brany za kobietę.

Na co dzień Ui widywany jest w ciasnych, zazwyczaj czarnych garniturach, zaś podczas pracy ubiera się w biały trencz typowy dla członków drużyny Arimy.

Osobowość Edytuj

Na początku Koori przedstawiany jest jako osoba z nieco prostolinijną osobowością, łatwo kontaktuje się z ludźmi, a nawet stara się żartować podczas stresujących sytuacji.

W Tokyo Ghoul:re Koorim kieruje silne poczucie sprawiedliwości względem ludzi. Zachowuje się ostrożnie w towarzystwie Haise Sasakiego, ponieważ myśli o nim jako o niebezpiecznym ghoulu. Wykazuje głęboką odrazę do ghouli i nie wierzy w to, że mogą mieć dobre intencje czy być dobrodusznymi.

Śmierć bliskich przyjaciół podczas powoduje, iż Ui zaczyna kwestionować swoje poglądy i racje co do tego, jaki jest cel jego walki. Wszystko zmienia się, kiedy Furuta Nimura oferuje mu przywrócenie Hairu Ihei do życia.

Zdesperowany Koori zrobi wszystko, żeby ponownie zobaczyć swoich przyjaciół. Staje się bezwzględny i za wszelką cenę dąży do celu unicestwienia wszystkich ghouli, często przymrużając oko na korupcję Furuty jak i samego CCG.

Fabuła Edytuj

Operacja Tłumienia Sowy Edytuj

Koori widziany jest na Spotkaniu Inspektorów Klasy Specjalnej, pomimo tego, iz sam ma rangę Asystenta Inspektora Klasy Specjalnej.

Ui dołączył do walki z Niezabijającą Sową i po wyeliminowaniu jej walczył dalej wraz z Juuzou przeciw Jednookiej Sowie, dopóki nie stracił swojego quinque. Wykorzystał więc broń Kousuke Houji, jednak gdy zaatakował, Sowa wytrąciła go z walki.

Kolejny raz widzimy go, gdy rzuca quinque w stronę Take Hirako.

Po operacji Tłumienia Sowy Edytuj

Po operacji Koori dyskutuje z Take Hirako na temat wyniku bitwy i zastanawia się, czy na pewno to oni wygrali.

Aukcja Edytuj

Koori awansuje na Inspektora Klasy Specjalnej i l członka drużyny S3.

Przybywa na Aukcję po obronie transportu stali należącej do CCG i wydaje rozkazy inspektorom biorącym udział w Aukcji.

Eksterminacja Rose Edytuj

Koori pojawia się wraz z Taishi Fura i Hairu Ihei jako lider drużyny S1. Przeprowadza spotkanie na temat śledztwa w sprawie Rose.

Jakiś czas później Haise Sasaki pyta się Kooriego o zgodę na swój plan, który zakładał przeniknięcie do świata ghouli. Ui uznaje ten pomysł za niedorzeczny, komentując, iż inspektor podważa swoją wiarygodność, ukrywając się za maską niczym ghoul.

Potem pali papierosa wraz Furą, który zarzucił mu, ze próbuje on jedynie podciąć skrzydła Sasakiemu. Koori odpowiada mu spokojnie, że po prostu uważa Haise za niebezpiecznego i przypomina sobie, jak z innymi członkami drużyny Arimy widział Sasakiego tracącego kontrolę. Ui gani Shiki Kijimę za udostępnienie całej społeczeństwu drastycznego wideo mającego na celu zwabić Rose.

Po otrzymaniu od Matsuriego Washuu rozkazu objęcia dowództwa Operacji Eksterminacji Rodziny Tsukiyama, Koori zwrócił się do niego, a Washuu poinformował go o tym, że drużyna S2 bierze udział w operacji jako wsparcie. Ui odwiedza Kishou Arimę, który został już wcześniej poinformowany przez Marude o dowodzeniu Kooriego. Ui po awansie czuje się swobodnie jedynie w towarzystwie swojego byłego przełożonego i gdy próbuje powiedzieć coś Arimie, ten niestety zostaje wezwany przez innego pracownika i odchodzi, więc Kooriemu nie udaje się powiedzieć mu czegokolwiek.

Jako dowódca, Koori rozpoczyna Operację Eksterminacji Rodziny Tsukiyama. Wchodzi do rezydencji Tsukiyama jako pierwszy i konfrontuje się z głową rodziny, Mirumo Tsukiyama. Koori żąda od niego, by się poddał i ku swojemu zdziwieniu Mirumo szybko potwierdza poddanie się swoje i jego pracowników. Koori jednak wciąż zostaje nieufny wobec ghoula.

Po potwierdzeniu, iż następca głowy rodziny Tsukiyama uciekł, Koori udaje się do wieżowca Luna Eclipse wraz z towarzyszącymi mu inspektorami. Gdy przechodzi przez jedno z pieter, prosi Sasakiego o wejście na dach budynku i sprawdzenie wszystkich możliwych dróg ucieczki. Krótko po tym skontaktował się z Sasakim, pytając o raport sytuacyjny. Haise kłamie, mówiąc że nie spotkał na dachu żadnego ghoula, choć w praktyce rozpoczął walkę z Shuu.

Koori otrzymymuje prośbę o wsparcie od Furuty NImury. Po dotarciu na miejsce, Koori widzi pełno zmasakrowanych ciał inspektorów, w tym jego partnerki Hairu Ihei. Ui na chwilę przystaje przy jej zwłokach i recytuje po kolei wszystkie stacje metra w Tokio, następnie wspomina swoją asystentkę i wydaje drużynom inspektorów rozkazy.Po otrzymaniu powiadomienia o jedynym przeżyłym, zbliża się do Furuty i daje sobie wpoic jego narrację, w której to ghoule popełniły całą tą zbrodnie a on został ostatnim żywym.

Następnie Koori dociera na dach i idąc, uważnie obserwuje otoczenie. Słysząc dziwne dźwięki, Koori każe swojej drużynie się zatrzymać. Koori zakłopotał się, gdy zobaczył Sasakiego pożerającego kakuję Jednookiej Sowy. Ui opanował się szybko i trzeźwo polecił Haise dokończyć swoja pracę, zerkając na leżącego obok półprzytomnego Shuu Tsukiyamę. Następnie obserwuje, jak Sasaki zrzuca Tsukiyamę z wieżowca, a Kanae Von Rosewald wyskakuje tuż za swoim mistrzem.

Po Operacji Rose Edytuj

Jako ze Operacja Eksterminacji Rodziny Tsukiyama zostaje uznana za porażkę CCG, na dowódcę, jakim był Koori spada wiele nieprzychylnych opinii. Koori uczestniczy w Spotkaniu Śledczych Klasy Specjalnej dotyczące drzewa Aogiri podczas którego zostaje zaatakowany przez Matsuriego Washuu, jednak Yoshitoki Washuu usilnie broni go przed swoim synem.

Edytuj

Operacja Rushima Edytuj

Kiedy CCG rozpoczyna atak na Rushimę, Koori zabezpiecza Houjiego, zabijając ghoule na ich drodze. Później widziany jest, kiedy wchodzi do ruin, gdzie stacjonuje Miza Kusakari. Zanim ją zaatakował, oschle stwierdził, że powinna się sama zabić, bo za chwilę i tak będzie martwa. Następnie polecił Takeomi Kuroiwie, Itou Kuramoto i Taishi Fura walczyć wraz z nim. Kiedy zaczęli walkę, na pomoc Nakiemu i Mizie przyszedł Tsukiyama.

Jakiś czas po Operacji Rushima, Koori stwierdził, ze nie wyeliminowali Aogiri całkowicie, ponieważ 2% członków przeżyło.

Po operacji Rushima Edytuj

Koori wziął udział w spotkaniu Inspektorów Klasy Specjalnej, by omówić wolę dyrektora Tsuneyoshi Washuu, który wyznaczył Furutę na następnego szefa CCG. Koori zapytał się wtedy Furuty o czas, jaki ten spędził z Sasakim, na co inspektor wyjaśnił mu swoje poglądy na temat Haise i wykroczeń popełnionych przez niego.

Po spotkaniu Ui palił pod ścianą i obserwował mijających go inspektorów. gdy Koori odszedł, podążył za nim Itou Kuramoto i wprost zapytał, co Ui sądzi o zdradzie Hirako, dodając później swoją opinią na ten temat. Koori poradził mu, że aby nie stracić najcenniejszych dla siebie rzeczy, musi wyzbyć się swoich osobistych uczuć. Odchodząc, Koori zastanawiał się, co jest dla niego najcenniejsze i zdał sobie sprawę, ze stracił wszystkich, którzy byli dla niego najważniejsi: Kishou Arimę, Hairu Ihei,Take Hirako i co było dla niego zaskoczeniem, Haise Sasakiego. Ui rozmyślał o tym, o co właściwie walczy.

Oblężenie Klaunów Edytuj

Po wielokrotnych akcjach klaunów, Ui wziął udział w Spotkaniu Inspektorów Klasy Specjalnej, aby podjąć z nimi walkę. Zauważył, ze obecny dyrektor był roztargniony. Patrzył, jak Furuta Nimura przedstawia swoją analizę ruchów i strategii Klaunów i był pod wrażeniem jego zdolności zbierania informacji. Po tym jak Furuta domyślił się, że Klauni atakują na wielu frontach, aby rozproszyć CCG i pozostawić główne biuro bez nadzoru. Kiedy Furuta powiedział im, że potrzebują zdolności Arimy Kishou do obrony biura, Koori powtórzył, ze Arima nie żyje, lecz zgodził się z planem obrony biura przez najsilniejszego obecnie inspektora, Juuzou Suzuyę.

Po spotkaniu przeprosił Takeomiego Kuroiwę za wezwanie na Spotkanie Inspektorów Klasy Specjalnej jego ojca, który nie był członkiem zwyczajowych spotkań. Później dołączył do Takeomiego i Saiko na lunch, poznając przy okazji przyjaciółkę Kuroiwy - Yoriko. Ui został oblany napojem Saiko, który ta wypluła z szoku, słysząc propozycję małżenstwa Takeomiego do Yoriko.

Koori i Furuta poszli do Matsuriego, który zakwestionował ich plan obrony CCG. Matsuri argumentował, iż operacja powinna zostać zatwierdzona przez członka klanu Washuu, jednak Koori sprzeciwił się, mówiąc że Furuta również był członkiem klanu Washuu i był odpowiedzialny za całą operację. Matsuri zirytował się, a Ui dalej zachęcał Furutę do tego planu.

Gdy doszło do kolejnego napadu Klaunów, Matsuri i Koori monitorowali operację ze sterowni. Matsuri skomentował, iż Ui zostanie zdegradowany do Asystenta Klasy Specjalnej po zakończeniu operacji. Koori wyszedł, ignorując go i jedynie polecił Juuzou, by ten chronił główne biuro CCG. Zaczął dowodzić drużyną S1 i kazał jej się rozdzielić na trzy grupy.

Koori wraz z drużyną S1 przybył do 19 dzielnicy w celu zapewnienia jej wsparcia.

Po odkryciu, ze zabili niewinnych ludzi, którzy zostali zmuszeni by walczyć jako klauni, Mougan zapytał Kooriego jak poradzą sobie z obecną sytuacją, która jak sądził pogorszy morale inspektorów, Koori niechętnie odpowiedział, że usprawiedliwi ich czyny jako zwykłe pozbywanie się ghouli.

Po Oblężeniu Klaunów Edytuj

Dopiero co mianowany na doradcę szefa biura Koori przystąpił do ceremonii, w której przedstawił nowego Dyrektora Biura, Kichimurę Washuu, przywdzianego w szarfę i z okularami Groucho, co niezmiernie zirytowało Kooriego.

Stał obok, gdy Furuta zaczął przedstawiać Oggai. Po zobaczeniu egzekucji fałszywego Haise Sasakiego i przemówieniu Furuty o całkowitej zagładzie ghoulów w Tokio, Koori zdał sobie sprawę, ze właśnie po to powstało CCG

Kilka dni po ceremonii Koori zapytał Kichimurę, co ten chce mu pokazać, ale Furuta jedynie stwierdził, że zajmą się tym po tym, jak zapozna go z nowym wizytującym naukowcem, jakim był Akihiro Kanou. podczas gdy Kichimura rozmawiał z Kanou o nowych drużynach Oggai, Koori stał z boku, zszokowany i niezdolny do wypowiedzenia chociaż jednego słowa. Po skończonej rozmowie Kichimury, Koori ze złością wypomniał mu, ze Akihiro był kiedyś członkiem Aogiri. Furuta ze spokojem odpowiedział mu, ze Kanou będzie teraz pełnić usługi dla CCG i bronił mężczyzny w sprawie jego przeszłości. Kichimura poinformował Kooriego, ze może on na tym zyskać, jednak Koori zareagował na to negatywnie. Kiedy mężczyzna pokazał mu szklany obiekt z głową Ihei i przekonywał go, ze może ją ożywić, Koori zaniemówił.

Ui staje obok Furuty na stosie trupów, przyglądając się, jak ten wykonuje publiczną egzekucję z pomocą Oggai i wygłasza przemówienie przed masą ludzi.

Następnie spotyka w parku Okahirę, który ostrzega go, że mimo nadziei Kooriego, martwi nie wracają do życia i nie uda mu się wskrzesić osoby, która nie żyje. Ui Koori ignoruje ostrzeżenie, stwierdzając ze Oggai jak i sam Okahira są dowodami na to, ze martwi mogą wrócić do życia. Okahira domyśla się, że Ui chce wskrzesić Kishou Arimę lub Hairu Ihei i powtarza swoja radę. Koori dziękuje mu, kiedy Okahira odchodzi.

w 23 dzielnicy Koori chętnie pracuje nad podniesieniem poziomu eksterminacji ghouli do 100%.

Era smoka Edytuj

Wydaje się, iż Koori walczy z Hirako, lecz po jakimś czasie ich siły łączą się, by przetrwać walkę z kagune Smoka, następnie spotykają się w CCG, by opracować plan powstrzymania go.

Koori wraz z Juuzou, Drużyną 0, członkami Quinx i resztą CCG walczy przeciw członkom V i tajemniczą Sową. Pamiętając o swoim nauczycielu i swojej partnerce, Koori Ui prowadzi członków CCG do pokonania wrogów, a po drodze odkrywa, ze główne ciało Sowy jest po prostu czymś w rodzaju trupa Ihei. Następnie Sowa zaczyna atak w którym ginie połowa członków CCG, w tym czasie Koori chroniony jest przez Juuzou.

Po erze Smoka Koori dołącza do TSC i zostaje tam mianowany na Wicekanclerza Akademii.

Relacje Edytuj

Kishou Arima Edytuj

Arima jest dawnym mentorem Kooriego. Po tym, jak w przeszłości pracowali razem, utworzyli z sobą przyjazna więź. Koori jest jednym z niewielu, do których Arima się uśmiecha. Ui zauważył również, że po awansie na Inspektora Klasy Specjalnej, Kishou jest jedyną osobą w której towarzystwie czuje się swobodnie. Kiedy Sasaki podważa kompetencje Arimy, Koori broni go. Koori bardzo szanuje swojego byłego przełożonego i uważa go za geniusza.

Take Hirako Edytuj

Koori utrzymywał z HIrako przyjazne stosunki, często dyskutowali i wspierali się nawzajem. Po tym, jak Hirako odchodzi z CCG, Koori postanawia zachować własne odczucia dla siebie, jednak ciągle nie może pogodzić się z poczuciem straty.

Hairu Ihei Edytuj

Kooriego z Hairu łączyły bardzo bliskie relacje.Podczas gdy Ui zachowywał zawsze ostrożność, jego partnerka wykazywała nieuwagę i zrelaksowanie wobec przełożonego. Gdy Koori zobaczył martwe ciało Ihei, wspominał ich wspólnie spędzone chwile i bezmyślnie zaczął recytować stacje metra. Kiedy Sasaki opuścił CCG, Koori ze łzami w oczach myślał o Hairu jako o jednej z najcenniejszych mu osób, które stracił. Kiedy Kichimura Washuu zaoferował mu przywrócenie Ihei do życia, Koori zaczął dążyć do swojego celu za wszelka cenę, przymykając oczy na działania Kichimury. W mandze sugeruje się, iż Koori odczuwał romantyczne emocje względem swojej byłej partnerki.

Haise Sasaki Edytuj

Koori zdaje się mieć zwykła, profesjonalną relację z Sasakim, jednak zachowuje w jego otoczeniu ostrożność, tłumacząc to tym, iż Haise jest niebezpiecznym ghoulem. Koori widział, jak Sasaki traci nad sobą panowanie, a Arima musiał go zneutralizować. Ui wydawał się być tym przerażony. Jest przeciwny jego pomysłom. jednak, gdy Haise zdradził CCG, Koori był tym zdenerwowany i odczuł to jako stratę.

Kichimura Washuu Edytuj

Kichimura wykorzystywał zaufanie Kooriego i polegał na nim, gdy chciał wprawić swój plan w ruch. Furuta ostatecznie wypromował go na Doradcę Dyrektora Biura, jednocześnie ciągle oszukując go i dawając mu nadzieję na ożywienie Hairu. Ui prawdopodobnie zdawał sobie sprawę z korupcji Kichimury. Podczas Ery Smoka w pełni uświadomił sobie, że Furuta tylko manipuluje nim, by realizować swoje plany. Podczas ich konfrontacji Furuta przeprasza Kooriego.

Saiko Yonebayashi Edytuj

Saiko nie lubi obecności Uiego i nazywa go Inspektorem od-garnka-obciętym, natomiast sam Ui jest do niej najczęściej neutralnie nastawiony.

Matsuri Washu Edytuj

Ta para zdaje się żywić do siebie głęboką urazę, Matsuri nazywa Kooriego ,,bachorem" a ten uważa go za "chytrą hienę czyhającą na korzyści". Washuu z dbałością na każdym kroku pokazuje, jak bardzo nienawidzi Uiego, a po tym jak ten odniósł porażkę podczas Eksterminacji rodziny Tsukiyama, często wypomina mu blędy.

Umiejętności Edytuj

Koori jest wysoce zdolnym inspektorem, nazywanym przez innych "Nadzieją Drużyny Arimy".

Nadludzka Zwinność: W czasie Operacji Rushima, Koori był w stanie unikać jednoczesnych ataków Tsukiyamy i Nakiego. Był również w stanie uniknąć oraz odeprzeć ataki Kayi Irimi i jednocześnie zabić przebywającego w pobliżu ghula.

Szermierka: Posiadając wyjątkowe zdolności z jego quinque, Koori był w stanie przez krótki czas bronić się przed Jednooką Sową, ghulem rangi SSS.

  • Taruhi: to quinque koukaku w kształcie halabardy. Posiada wbudowany chwyt i jest w stanie przemienić jego ostrze w bat podobny do bikaku. Posiada rangę A+.
  • Ajite: to quinque koukaku rangi SS. Jest jego właścicielem, choć jeszcze go nie użył.

Ciekawostki Edytuj

  • Tokyo Ghoul Trump jest ukazany jako Dziewiątka Karo. Jego karta ujawniła, że pali papierosy, lecz nie został ukazany nigdzie paląc w mandze do czasu jego pojawienia się w rozdziale 38 mangi Tokyo Ghoul:re.
  • Jego hobby to tworzenie albumów z wycinkami, tworzenie kolaży oraz jeździectwo.
  • Koori relaksuje się poprzez chodzenie samemu na karaoke, jedzenie yakiniku samotnie oraz picie z Hirako i jednoczesne narzekanie.
  • Jego najbliższa rodzina jest bogata.
  • Pali papierosy marki Hope.