Tokyo Ghoul Wiki
Advertisement
Tokyo Ghoul Wiki

Kakuja (赫者 Shining One) to rzadki rodzaj ghula, który powstaje na wskutek kanibalizmu. Zdarzają się przypadki, gdy transformacja jest niekompletna, wówczas taki ghul jest nazywany pół-kakują.

Biologia

Ghoule poprzez kanibalizm absorbują komórki RC co powoduje zwiększenie ich zagęszczenia w ciele kanibala. Kiedy zagęszczenie tych komórek osiągnie odpowiednio wysoki poziom może nastąpić mutacja, podczas której owe komórki doprowadzą do uformowania nowego Kagune.

Kakuje mogą ulepszać swoje formy poprzez kontynuowanie diety opartej na kanibalizmie. Przykładem może być Jednooka Sowa, której kakuja przed zniknięciem była ludzkich rozmiarów, zaś podczas ataku na Anteiku jej forma ewoluowała ukazując ją jako potwora olbrzymich rozmiarów.

Wygląda na to, że na transformację wpływają czynniki psychologiczne, tak jak w przypadku kakuji Kanekiego, która przybrała formę skolopendry - stawonoga używanego przez Yamoriego podczas scen torturowania protagonisty serii.

Moce

Oprócz bitewnego kagune kakuje mogą posiadać specjalną odmianę pokrywającą ciało ghula i funkcjonującą jako zbroja. Kakuja wzmacnia siłę kagune ghoula bądź różnicuje jego umiejętności co sprawia, że walka przeciwko nim jest nadzwyczaj trudna.

Mimo wszystkich fizycznych ulepszeń, używanie tego specjalnego kagune jest niemal niemożliwe, ponieważ większość jego użytkowników ma skłonności do tracenia kontroli nad sobą podczas posługiwania się nim w walce. Na chwilę obecną nie wiadomo, dlaczego niektóre ghoule są w stanie zachować trzeźwość umysłu, a niektóre nie. Możliwe jest to, iż tylko użytkownicy niepełnej formy kakuji mają problem z samokontrolą, ponieważ ghule, które osiągnęły pełną formę tego kagune, nie wykazują tracenia kontroli nad sobą.

Znani Kakuja

obrazek ghoul Przydomek jako kakuja forma kagune
Kaneki's kakuja V2.png
Kaneki Ken Skolopendra (Niekompletne)

Ogon/dwa ogony

(Niekompletne) Ramię

Arata's Kakuja.png
Arata Kirishima Zbieracz Zwłok Zbroja
Yoshimura One Eyed Owl.png
Yoshimura Nie Zabijająca Sowa Ostrza
Yakumo's incomplete Kakuja.png
Yakumo Oomori Jason (Niekompletne)

Ramię

Owlattack.png
One Eyed Owl facing Koori Ui.png
Eto Jednooka Sowa Zbroja rozmiarów potwora
Front view of Takizawa's kakuja.png
Seidou Takizawa Sowa Ostrze (Niekompletne)
Kurona's kakuja back view.png
Kurona Yasuhisa Floppy Macki (Niekompletne)
Tatara's kakuja.png
Tatara Tatara Zbroja na górną połowę ciała miotająca ogniem
Amon's Kakuja Form.png
Koutarou Amon Floppy Zbroja rozmiarów potwora (Niekompletna)
Kakuja Noro v2.png
Noro Noro Masa kagune, posiadająca wielkie usta oraz macki